Tuesday, March 16, 2010

Dana Pembiayaan Pembangunan TPINI

"Jer basuki mowo beo" adalah istilah orang Jawa yang ertinya kalau ingin berjaya mesti dengan pembiayaan/ pengorbanan. Menyedari hal ini saya membentuk AJK Pembangunan untuk mencari dana dan saya urus secara rasmi yakni dengan izin/ restu daripada JAIS bahkan sebulan sekali saya berceramah di bangunan SUK Selangor. Dana-dana pembinaan seterusnya diperolehi dari :
  1. Para dermawan
  2. Orang perseorangan
  3. Masjid dan surau
  4. Pejabat
  5. Kerajaan
Disamping itu, hampir setiap bulan saya pergi berceramah di Singapura dan Johor Bahru. Jadi saya gunakan sebaiknya kesempatan untuk mencari dana pembinaan. Untuk pengesahan pembinaannya, pihak dari Singapura telah datang ke sini (TPINI) sebanyak dua bas. Setelah mereka melihat sendiri, bertambah keyakinan mereka untuk membantu dengan menubuhkan AJK bagi memohon bantuan kewangan. Di Malaysia sendiri khususnya di Lembah Kelang terlalu ramai yang secara diam-diam membantu dalam pembiayaan pembinaan TPINI. Jika ingin dinukilkan di sini tidak cukup lembaran untuk ditulis. Sehingga sekarang mereka yang mengikuti pengajian yang diadakan turut memberikan bantuan dan sokongan yang berterusan.

Bersambung...

No comments:

Kotak Carian